FAQ

Heb je een vraag over BOXIO, je urineverspreidend toilet of een andere bestelling? Kijk bij de veelgestelde vragen of het antwoord er al bij staat.

Bestellen en verzenden

Hoe lang na mijn aankoop kan ik een nabestelling plaatsen?

U kunt meestal op elk moment een nabestelling plaatsen bij BOXIO zolang het product beschikbaar is. Echter, hoe eerder u de nabestelling plaatst, hoe groter de kans dat u uw oorspronkelijke bestelling krijgt toegewezen. Dit bespaart u de verzendkosten voor de tweede bestelling.

Hoe krijg ik een factuur?

Om een factuur voor uw bestelling te ontvangen, kunt u contact opnemen met de klantenservice van BOXIO. Zij sturen u de factuur elektronisch of per post toe.

Hoe werkt de betaalmethode "Vooruitbetaling"?

Met de betaalmethode "Vooruitbetaling" bij BOXIO maakt u het factuurbedrag vooraf over op de opgegeven rekening. Zodra de betaling binnen is, wordt je bestelling verwerkt en verzonden.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken bij BOXIO?

BOXIO accepteert over het algemeen verschillende betaalmethoden, waaronder creditcards, PayPal en vooruitbetaling. Meer gedetailleerde informatie over de geaccepteerde betaalmethoden vind je op de website van BOXIO.

Hoe lang duurt het verzenden?

Hoewel de meeste van onze afzonderlijke onderdelen afkomstig zijn van leveranciers in Duitsland, moeten de onderdelen daar ook geproduceerd worden. Voor onze wastafelinzet bijvoorbeeld wordt een grote plaat gerecycled plastic verwarmd en met behulp van een vacuüm over een mal getrokken. Het plastic moet dan afkoelen voordat het wordt gesneden, gefreesd, gecontroleerd en verpakt. Zodra alle afzonderlijke onderdelen in Rostock zijn aangekomen, worden ze door ons gecontroleerd, opgeslagen en vervolgens samen verpakt tot je bestelling.

Wat we willen zeggen: Hoewel je BOXIO - WASH in Duitsland wordt gemaakt, is deze productie een proces dat voornamelijk door mensen wordt gedaan en tijd kost.

We weten allemaal hoe vervelend het voor je is dat je bestelling later aankomt dan je had verwacht!
We doen ons best om ervoor te zorgen dat je je bestelling zo snel mogelijk ontvangt.

Wat zijn de verzendkosten binnen Duitsland?

De verzendkosten bedragen 5,90 euro voor bestellingen onder 169 euro.
Vanaf een bestelwaarde van 169 euro verzenden we gratis.

Is er een manier om de verzendstatus van mijn bestelling te volgen?

Ja, bij BOXIO is er meestal een manier om de verzendstatus van je bestelling te volgen. Je ontvangt een DHL-trackingnummer, waarmee je de voortgang van je levering kunt volgen. Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice.

Kan ik mijn bestelling annuleren nadat ik deze heb geplaatst?

Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om uw bestelling bij BOXIO te annuleren nadat u deze hebt geplaatst. Het is echter belangrijk om dit zo vroeg mogelijk aan te vragen bij de klantenservice, omdat bestellingen die al verwerkt of verzonden zijn niet altijd geannuleerd kunnen worden.

Hoe werkt het retourproces bij BOXIO?

De algemene annuleringstermijnen zijn van toepassing. Na ontvangst van uw BOXIO producten heeft u 14 dagen de tijd om gebruik te maken van uw herroepingsrecht en nog eens 14 dagen om de producten aan ons te retourneren.

Als je rechtstreeks in de BOXIO shop hebt besteld, kun je gebruikmaken van ons retouren portal en u ontvangt dan het retourlabel.

LET OP: Helaas kunnen wij de kosten voor het retouretiket niet voor onze rekening nemen. De kosten van €5,90 worden verrekend met je restitutie.

Om je het volledige aankoopbedrag terug te kunnen betalen, moet je retourzending in perfecte staat aan ons worden geretourneerd.

Hygiëne & verzorging

Hoe verzorg ik mijn BOXIO-WASH op de juiste manier?

In het algemeen kunnen de oppervlakken van de BOXIO-WASH schoongemaakt worden met een mild schoonmaakmiddel en een zachte doek. Vermijd agressieve schoonmaakmiddelen of ruwe sponzen omdat deze het oppervlak kunnen beschadigen.

Hoe maak ik de urine-opvangbak goed schoon?

Om de urinecontainer schoon te maken, moet u deze na elk gebruik goed uitspoelen. Gebruik warm water en een mild schoonmaakmiddel om de opvangbeker schoon te maken. Daarna moet u hem goed laten drogen voordat u hem weer in de BOXIO-TOILET plaatst.

Hoe maak ik mijn BOXIO-TOILET goed schoon?

Om uw BOXIO-TOILET goed schoon te maken, moet u de instructies van de fabrikant volgen. In de regel kunt u de oppervlakken van het toilet afnemen met een mild schoonmaakmiddel en een zachte doek. Vermijd agressieve schoonmaakmiddelen of ruwe sponzen om krassen te voorkomen. Je kunt ook milde schoonmaakmiddelen gebruiken zoals BOXIO - CLEAN , een ecologisch universeel schoonmaakconcentraat ,voor de toiletpot en -bril .

Kan ik mijn menstruatieproducten weggooien in de BOXIO?

BOXIO biedt geen speciale verwijderingsoptie voor menstruatieproducten zoals tampons of maandverband. Houd er rekening mee dat als tampons of maandverband eenmaal in de container voor vast afval zijn gegooid, de inhoud niet meer composteerbaar is. Het wordt aanbevolen om ze weg te gooien volgens de standaardmethode voor het weggooien van maandverband. Het weggooien van de inhoud van menstruatiecups in de urinecontainer is echter geen probleem.

Vragen over het product

Hoe compatibel zijn Boxio Euroboxen met andere Euroboxen?

Het Boxio-systeem is gebaseerd op Euroboxen van fabrikant AUER. Niet alle Euroboxen zijn compatibel met elkaar, omdat er verschillende maten en ontwerpen kunnen zijn. Het wordt aanbevolen om Boxio Euroboxen te gebruiken met andere boxen van dezelfde fabrikant voor een optimale pasvorm en werking.

Kan ik het waterpompsysteem ook in een vaste buskeuken installeren?

Het Boxio waterpompsysteem is speciaal ontworpen voor de BOXIO-TOILET en BOXIO-WAS. Er kan niet worden gegarandeerd dat het goed zal functioneren in een vaste keuken van een bestelwagen of in een andere context. Het wordt aanbevolen om het waterpompsysteem te gebruiken volgens de instructies en aanbevelingen van de fabrikant in combinatie met de Boxio-producten.

Hoe stel ik mijn BOXIO-TOILET in?

U kunt de gebruiksaanwijzing voor de BOXIO - TOILET hier downloaden: Gebruiksaanwijzing BOXIO - TOILET

Hoe stel ik mijn BOXIO-WAS in?

U kunt de instructies voor de BOXIO WASH hier downloaden: Instructies: BOXIO-WAS

Hoe belastbaar zijn de Euroboxen van Boxio?

Boxio Euroboxen hebben over het algemeen een draagvermogen van 150-200 kg. Dit betekent dat ze ontworpen zijn om dit gewicht veilig te dragen. Zorg ervoor dat de boxen op de juiste manier worden gebruikt om schade te voorkomen.

Retourneren en ruilen

Kan ik losse onderdelen terugkopen?

We bieden de mogelijkheid om losse onderdelen te kopen. Voor BOXIO moet je rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te weten te komen of en hoe je extra onderdelen kunt kopen. De klantenservice kan u informatie geven over beschikbaarheid, prijzen en het bestelproces.

Kan ik een klacht indienen vanuit het buitenland?

Klachten kunnen alleen worden geaccepteerd vanuit Duitsland. Het is aan te raden om direct contact op te nemen met de klantenservice van BOXIO voor informatie over de richtlijnen voor klachten vanuit het buitenland.

Welke voorwaarden zijn van toepassing op retourzendingen en omruilingen?

Als je rechtstreeks in de BOXIO shop hebt besteld, kun je naar ons retouren portal en je ontvangt dan het retourlabel.

De algemene annuleringstermijnen zijn van toepassing. Na ontvangst van uw BOXIO producten heeft u 14 dagen om uw annuleringsrecht uit te oefenen en nog eens 14 dagenom de producten aan ons te retourneren.

Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, zullen wij deze zo snel mogelijk controleren op volledigheid en integriteit en het aankoopbedrag terugstorten via de betaaloptie die u bij aankoop heeft gebruikt.
U dient uw geld uiterlijk 5 dagen na ontvangst van uw retourzending terug te ontvangen.

OPMERKING: Helaas kunnen we de kosten van het retouretiket niet vergoeden. De kosten van €5,90 worden verrekend met je terugbetaling.


Krijg ik mijn geld terug of krijg ik een vervangend product als het product beschadigd of defect is?

Het is belangrijk om de klantenservice van BOXIO zo snel mogelijk op de hoogte te stellen en eventueel bewijsfoto's of een beschrijving van de schade te geven. De klantenservice zal je begeleiden door het retourproces en je informatie geven over een terugbetaling of vervanging.